Biografie prelegentów
prof. dr hab. Jerzy BralczykIstotną rolę w jego życiorysie odgrywa działalność popularyzatorska – w sferze poprawności języka, zwłaszcza publicznego, a także języka polityki, reklamy, prawa. Od lat służy konsultacjami różnym instytucjom, jest zapraszany jako referent na wewnętrzne konferencje branżowe. Często bywa także ekspertem językowym w sprawach konfliktowych i jurorem w konkursach o charakterze językowym. Jego programy radiowe i telewizyjne, także skierowane do widzów i słuchaczy za granicą, miały i mają liczną publiczność. Wykłada w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Jest wiceprzewodniczącym Rady Języka Polskiego. |
|
prof. dr hab. Jacek PyżalskiProfesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Uczestnik i koordynator ok. 50 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz ekspert edukacji medialnej – członek Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Jego zainteresowania badawcze związane są z zagadnieniami: agresji elektronicznej, nowych mediów, komunikacji w szkole, promocji zdrowia oraz cyberprzemocy wśród młodzieży. W latach 2008-2012 był członkiem konsorcjum międzynarodowego badaczy cyberprzemocy (COST IS801). Autor pierwszej monografii na rynku polskim dotyczącej agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011) oraz książki „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży” (Impuls, 2012). Więcej na www.jacekpyzalski.pl. |
|
dr Marek KaczmarzykBiolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Popularyzator nauki w zakresie neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów nauczania i wychowania. Koordynator projektów edukacyjnych, twórca programów studiów podyplomowych oraz programów kształcenia nauczycieli. Od roku 2000 kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski). |
|
Marcin KempkaPrezes Zarządu Librus, początkowo wykładowca w Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus, przed reformą Rzeczoznawca Przedmiotowy ds. Pomocy Dydaktycznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Specjalista z dziedziny sieci komputerowych, bezpieczeństwa danych osobowych i projektowania baz danych, pomysłodawca i twórca e-Dziennika Librus. W wolnych chwilach muzyk, kompozytor i aranżer. |
|
Marek JędrykaJest nauczycielem języka angielskiego i trenerem z 20-letnim stażem. Jako trener pracował dla szeregu instytucji edukacyjnych i dla jednostek biznesowych. Interesuje go rola nowoczesnej technologii jako narzędzia podnoszenia skuteczności nauczania i wzmacniania motywacji Uczniów, a także praktyczne wykorzystanie pomiaru dydaktycznego w podnoszeniu kompetencji językowych Uczniów. Wierzy, że dobrze prowadzona diagnoza wykorzystująca ocenianie kształtujące skutecznie i w sposób wymierny pomaga Uczniom osiągać lepsze wyniki i budować poczucie własnej wartości. Obecnie Marek Jędryka pracuje jako trener wydawnictwa Pearson prowadząc warsztaty szkoleniowe dotyczące m.in. wykorzystania nowoczesnych technologii i narzędzi diagnostycznych w edukacji. |
|
dr Sebastian KawczyńskiDoktor nauk historycznych (Instytut Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego, 2003), MBA (Akademia Leona Koźmińskiego, 2010). Jeden z pomysłodawców i animatorów ruchu antyplagiatowego w Polsce. Prezes zarządu Plagiat.pl Sp. z o. o., współzałożyciel Fundacji im. Augustine’a Jeana Fresnela. W 2011 roku został członkiem Rady Nadzorczej Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Informatyki i Telekomunikacji PKPP Lewiatan. Pracował jako nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Warszawskim. Był organizatorem debat oksfordzkich w Stowarzyszeniu Szkoła Liderów oraz koordynatorem projektu Domena Internetowych Repozytoriów Wiedzy w ICM UW. Od czerwca 2003 kieruje pierwszym polskim serwisem antyplagiatowym Plagiat.pl. Autor licznych publikacji prasowych na temat plagiatowania, pracuje nad książką nt. zwalczania plagiatów i procederu pisania prac na zamówienie w szkolnictwie wyższym. |
|
Tomasz CiszkowskiTomasz Ciszkowski od 2004 r. związany z Grupą Orange, doświadczony menedżer, innowator z zakresu rozwoju produktów i usług dla sektora teleinformatycznego. Lider Programu Cyfrowej Szkoły w Orange Polska. Wdrażał rozwiązania dla rynku klientów biznesowych oraz indywidualnych (WebTV/ VoD, Unified Communication, location based services). Współtworzył i kierował projektami EU z zakresu Internetu przyszłości (EuQoS, QoEWeb, SecMon). Autor publikacji naukowych z zakresu jakości usług i bezpieczeństwa sieci. Absolwent Akademii Leona Koźmińskiego (EMBA) oraz Politechniki Warszawskiej WEiT. Pasjonat nowinek technicznych i futurologii. |
|
Dariusz Stachecki
Nauczyciel dyplomowany, absolwent Uniwersytetu im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu, ukończył studia podyplomowe z
informatyki oraz zarządzania oświatą. Wicedyrektor Gimnazjum
im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu, organizator
Ogólnopolskich „Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci
Komputerowych (KASSK)” w Nowym Tomyślu oraz konferencji
„Mobilne Technologie w Edukacji”. Apple Distinguished
Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer
(APD), a także członek Polskiego Towarzystwa
Informatycznego. |
|
Robert Celuch
Nauczyciel przedmiotów informatycznych i wicedyrektor w
Liceum Ogólnokształcącym im. Mikołaja Kopernika w Iłży. |
|
Jakub RzadkiewiczZ wykształcenia psycholog-trener. Doświadczenie zawodowe zdobywał, organizując eventy i szkolenia dla największych polskich firm. Od 2010 r. wspomaga edukację w zakresie nowoczesnych rozwiązań IT oraz niwelowania barier komunikacyjnych i technologicznych pomiędzy Nauczycielami a Uczniami. Prelegent na wielu konferencjach i autor publikacji w prasie branżowej. W życiu i w pracy bardzo ceni sobie kontakt z ludźmi, od których może czerpać wiedzę i energię. Prywatnie kibic sportowy i miłośnik nowoczesnych technologii. |
|
Krzysztof KolanowskiAbsolwent Wydziału Matematyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przez 17 lat Nauczyciel matematyki i informatyki w liceum ogólnokształcącym w Poznaniu. Związany z firmą Librus od 2007 roku. Obecnie Specjalista ds. Wdrożeń i Szkoleń IT Librus na terenie Wielkopolski. Dobra znajomość środowiska nauczycielskiego oraz wiedza z zakresu technologii informatycznych pozwala mu przeprowadzać skuteczne szkolenia i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla szkół. W życiu prywatnym interesuje się historią i fotografią, lubi aktywnie spędzać wolny czas. |
|
Piotr WarunekAbsolwent Politechniki Szczecińskiej. Pierwsze kroki trenerskie stawiał jako Nauczyciel przedmiotów zawodowych. Od 2003 r. związany z firmą Librus. Obecnie pełni funkcję Dyrektora Regionalnego na terenie północno-zachodniej Polski. Specjalista w zakresie innowacyjnych rozwiązań IT w szczególności dzienników elektronicznych i mechanizmów do organizacji pracy szkoły. Przeprowadził kilkaset wdrożeń e-Dziennika. Inicjator wielu rozwiązań wykorzystanych w systemie Librus. Prywatnie w wolnych chwilach lubi fotografować oraz rozwiązywać problemy placówek związane z układaniem planu lekcji. |
|
Bogusław MorzyZ wykształcenia nauczyciel. Absolwent Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na kierunku filologia angielska. W firmie Librus od 5 lat na stanowisku Specjalisty ds. Szkoleń i Wdrożeń IT. Prywatnie fan piłki nożnej i miłośnik rekreacji oferowanych przez krainę tysiąca jezior. |
|
Wioletta SzymańskaMenadżer projektów związany z rynkiem edukacyjnym od ponad dziesięciu lat. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Humboldt Universität zu Berlin i Szkoły Głównej Handlowej. Przez wiele lat pracowała w branży wydawniczej, gdzie odpowiadała za rozwój oferty podręcznikowej do nauki języków obcych. Specjalizowała się w przedsięwzięciach promujących nauczanie i naukę języków obcych. Prowadziła szkolenia dla Nauczycieli. W 2014 roku dołączyła do firmy Librus, gdzie zajmuje się projektami edukacyjnymi. |
|
Małgorzata GrzywaczPsycholog, trener umiejętności psychospołecznych. Doktorantka Uniwersytetu Śląskiego. Od 2012 r. dyrektor Centrum Kształcenia Nauczycieli Librus. Autorka licznych publikacji, m. in. nt. twórczości w Internecie. Prelegentka konferencji naukowych. Pomysłodawczyni założenia portalu prawa oświatowego Doradca Dyrektora www.dyrektor.librus.pl. |
|
Teresa Tymrakiewicz
Filozof i socjolog rodziny, menadżer oświaty, wieloletni
nauczyciel akademicki (Instytut Nauk Społecznych Śl.A.M.,
Kolegium Nauczycielskie), egzaminator filozofii, ekspert ds.
awansu zawodowego nauczycieli, edukator MEN, specjalista w
zakresie kształcenia kompetencji psychospołecznych i
zarządzania zasobami ludzkimi, doradca ds. wychowania, autor
i realizator licznych programów szkoleń z zakresu
psychosocjologii, w tym: wyróżnionych grantami ministra
edukacji i kuratora oświaty. Współautor Pakietu Edukacyjnego
„Rozmowy z młodzieżą o życiu” – Centrum Metodyczne Pomocy
Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, materiałów dydaktycznych
„Wychowanie prorodzinne i seksualne”, artykułów i
scenariuszy lekcji z dziedziny wychowania. Ukończyła liczne
kursy kwalifikacyjne i doskonalące oraz ogólnopolskie
programy w zakresie problematyki psychospołecznej i
marketingowej (Nowa Szkoła, Gimnazjum 2000, Ocenianie
w nowej szkole, Szkolny Organizator Reformy Edukacji).
Od 25 lat szkoli nauczycieli, dyrektorów i kadry
kierownicze różnych branż w zakresie rozwijania inteligencji
emocjonalnej i interpersonalnej Współpracowała i
współpracuje z renomowanymi instytucjami edukacyjnymi (RODN
„WOM”, Instytut Kształcenia „ Eko-Tur”, CKN Librus, „Mega”
Centrum Rozwoju , „Kreatywna Edukacja”, ODN „Oświata” i
inne.) |
|
Piotr KonieckiOpiekun produktu, specjalista ds. systemów interaktywnych Interwrite i produktów Sony w firmie AGRAF Sp. z o.o. Od 2009 roku popularyzuje wprowadzanie nowoczesnych technologii i cyfryzację polskich szkół. Ekspert w dziedzinie wykorzystywania tablic interaktywnych, tabletów oraz pilotów do testów i odpowiedzi w nauczaniu. W AGRAFIE zajmuje się serwisem i pomocą techniczną dla Użytkowników urządzeń interaktywnych, którzy zawsze mogą liczyć na jego wsparcie. Prowadzi wiele szkoleń i prezentacji dla Nauczycieli i Wykładowców. |
|
Ewa SitkoNauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem zawodowym. Nagrodzona w 2008 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej za zasługi dla oświaty. Edukator programu „Nowa Szkoła”– CODN Grupa 1000/2. Metodyk przy WOM w Katowicach i Krakowie. Autor i realizator programów wychowawczych. Koordynator szkolnych działań wychowawczych. Autorka publikacji dotyczących komunikacji interpersonalnej oraz aktywizacji odbiorcy procesu edukacyjnego. |
|
Danuta SkrzypekEdukator, menadżer oświaty, wieloletni Dyrektor szkoły, specjalista organizacji procesu kształcenia i zarządzania jakością pracy szkoły, zdobywczyni licencji na prowadzenie grantów kuratoryjnych w zakresie: dokumentacji pracy szkoły, bezpieczeństwa Uczniów, planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego w świetle nowej podstawy programowej, Nauczyciel biologii i chemii w szkołach różnych typów. Laureatka licznych nagród kuratoryjnych i samorządowych; za szczególne zasługi dla oświaty odznaczona medalem KEN. |
|
Daniel ŻukowskiAbsolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, z FEN związany od 10 lat. Pracuje na stanowisku szefa działu sieciowego. Jest odpowiedzialny m.in. za takie marki jak Cisco, Meru Networks, Cyberoam. Swoje doświadczenie z rynkiem edukacyjnym rozpoczął na konferencji w Mrozach w roku 2005, gdy po raz pierwszy prowadził wykład o nowoczesnych sieciach teleinformatycznych dla edukacji. |
|
Rafał Czupryński
Od ośmiu lat związany z firmą Microsoft. Pracuje w dziale
Developer Experience (Dział Nowych Technologii).
Odpowiedzialny jest za współpracę z uczelniami wyższymi i
szkołami w zakresie dydaktyki, badań i rozwoju. |
|
Sebastian Pawłowskiod 2013 roku odpowiada za marketing produktowy Windows w polskim oddziale Microsoft. Swoje doświadczenia budował, pracując dla takich koncernów jak Dell czy Tech Data, gdzie zarządzał sprzedażą produktów i rozwiązań przeznaczonych dla Klientów komercyjnych. W Microsoft realizuje strategie Windows dla rynku biznesowego i konsumenckiego. Fascynuje go technologia, a wolnych chwilach najchętniej słucha muzyki dawnej. |
|
Aleks Habdank
Prezes pionu płatnej telewizji MTG na teren krajów
rozwijających się. W Polsce Aleks Habdank był inicjatorem projektu „Przywracamy historię do życia w szkołach” na Polsat Viasat History, który jako pierwszy komercyjny kanał tematyczny w Polsce uruchomił edukacyjne pasmo historyczne dostosowane do programu nauczania historii w szkołach ponadgimnazjalnych. Projekt ten trwa od września 2014 roku i objęty jest honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. W lutym 2015 inicjatywa została nagrodzona Telekamerą. |
|
Paweł Kudzia
Jest konsultantem ds. zrównoważonego rozwoju w Adekwatność
CSR i partnerem w firmie Meissner and Partners. Jako tzw.
prime speaker organizuje inspirujące spotkania i warsztaty
dla firm i instytucji pod wspólnym tytułem „Prawdziwi
bohaterowie-prawdziwe historie”. Swoje wystąpienia opiera na
nieznanej historii Polski i na własnych doświadczeniach.
Miał szczęście pracować w momentach „narodzin” różnych
sektorów w Polsce. Był m.in. jednym z pierwszych
korespondentów wojennych polskich mediów, członkiem zarządu
i dyrektorem działu misji zagranicznych Polskiej Akcji
Humanitarnej, odpowiadał za CSR w korporacji. |
|
Wojtek Drewniak
Historyk, autor scenariuszy i prowadzący program „Historia
Bez Cenzury”. |
|
Maciej Kaczmarek
Ukończył Akademię Bydgoską. Od 1998 roku prowadzi szkolenia
i konferencje dotyczące rozwiązań sieciowych. |
|
Sylwia Ptaszek-PydynOd 1996 roku zawodowo związana z informatyką. Od 2007 roku pracuje w firmie Microsoft Polska. Współpracuje ze środowiskami konkurencyjnymi, liderami technologii Microsoft i open source. Odpowiedzialna za transfer wiedzy dotyczącej nowych rozwiązań, ze szczególnym uwzględnieniem platformy Microsoft Azure. Przed podjęciem pracy w firmie Microsoft, długoletni trener technologii Microsoft oraz Cisco. |
|
Maciej WicharyFilozof, ekonomista, informatyk. Wiceprezes Fundacji IT. Ekspert w dziedzinie certyfikacji IT. Szef zespołu sprzedaży i promocji egzaminów Microsoft, Adobe, Autodesk, Hewlett-Packard, który działa na terenie Polski, Czech, Słowacji, Litwy, Łotwy i Estonii. Autor pierwszych egzaminów certyfikacyjnych z języków programowania C i C++ zdawanych w 5 tys. centrów egzaminacyjnych Pearson VUE. Twórca portalu edukacyjnego dla programistów, z którego korzystają dziesiątki tysięcy osób z całego świata. Od 15 lat związany z branżą edukacyjną. |
|
Michał RosiakZ pasją walczy o to, by internauci nie szczędzili czasu na zapewnienie sobie bezpieczeństwa w sieci. Formalnie Starszy Specjalista ds. Zabezpieczeń Systemów Teleinformatycznych, ale wywodzi się z dziennikarskiego środowiska, co wykorzystuje w codziennej pracy. Tłumacz z technicznego na ludzki – dość efektywny, na co wskazują statystyki oglądalności wpisów o bezpieczeństwie na Blog.Orange.pl. Ojciec dwóch synów wchodzących w „wiek internetowy”, co jeszcze bardziej wpływa na zainteresowanie bezpieczeństwem dzieci w sieci. W 2013 roku laureat przyznawanej przez Prezesa Orange Polska nagrody Przyjaciel CSR. Z wykształcenia psycholog społeczny, z zamiłowania – sędzia Polskiej Ligi Lacrosse. |
|
Katarzyna WątorAbsolwentka Wydziału Filologii Angielskiej Uniwersytetu Łódzkiego, Nauczyciel dyplomowany, w zawodzie od 12 lat. Do dziś współpracuje z Uniwersytetem Łódzkim, goszcząc na swoich zajęciach grupy studentów filologii angielskiej w ramach odbywanych przez nich półrocznych zajęć metodycznych. W szkole odpowiedzialna jest za koordynację programów europejskich – Comenius, Erasmus Plus. Wraz z panią Małgorzatą Hatalą-Janus jest autorką innowacji pedagogicznej ,,Let’s Get to Know our European Friends Better”, której cele zakładają pracę metodami aktywizującymi z użyciem szeroko rozumianych nowych technologii. |
|
Małgorzata Hatala-JanusAbsolwentka Kolegium Języków Obcych przy Uniwersytecie Łódzkim oraz dydaktyki języków obcych w Wyższej Szkole Humanistycznej, Nauczyciel mianowany, w zawodzie od 17 lat. Od 2013 roku jest szkolnym koordynatorem ogólnopolskiego programu „Aktywna edukacja” oraz trenerem drużyny Odysei Umysłu. Wraz z panią Katarzyną Wątor jest autorką innowacji pedagogicznej ,,Let’s Get to Know our European Friends Better”, której cele zakładają pracę metodami aktywizującymi z użyciem szeroko rozumianych nowych technologii. |
Sylwetki kolejnych prelegentów będą systematycznie dodawane – zachęcamy do śledzenia nowości pojawiających na stronie.